Blogi

4 SOOVITUST JÄÄTISE VALIMISEKS

4 SOOVITUST JÄÄTISE VALIMISEKS

Kes jäätist armastab, see teab, et pole midagi raskemat, kui suvel jäätiseletist ükskõikselt mööda kõndida.  Jäta lemmikjäätised kiirostudeks, aga kui aega juhtub rohkem olema, siis uuri alternatiive ja vaata mida uut on turule tulnud.

1. Ahvatlev pakend pole muidugi ebaoluline, aga sisu on siiski see mis loeb.  Pigem uuri, millest jäätis tehtud on ja ole valmis üllatuma. Enamus jäätised sisaldavad 20-30% suhkrut. Just – peaaegu kolmandik sinu tuutust või pulgatäiest. Aga on ka väiksema suhkrusisaldusega tooteid – otsi ja sa leiad, sest iga gramm loeb!

Suhkru asemel võib olla kasutatud ka siirupeid  (glükoosi-, maisi, fruktoosisiirupit jne) ja magusaineid (ksülitool, sorbitool jne), mis on kehas raskestilõhustuvad ehk siis veel halvem valik kui suhkur ise. Topeltšokolaad ja karamell on muidugi maitsvad, aga kas sa pead sellise suhkrupommi just igal korral valima…? Luba endale oma lemmikuid, kuid proovi vahelduseks ka alternatiivseid variante, mille koostis on sinu kehale leebem. Eriti tähelepanelik ole lastega, sest teatavasti tekitab magus kiiresti sõltuvust, mõjub halvasti veresuhkru tasemele, tekitab kehas põletikke ning rikub ka hambaid.

2. Teine asi mida koostises otsida on lisaained. Paljud tootjad kasutavad endiselt kunstlikke värvaineid, tähistades neid E-ainete märgistusega või keerukate nimedega. Siiski märkan järjest enam koostises looduslikke, taimedest pärinevaid värve ja need on reeglina alati selgesõnaliselt välja toodud. Ka lõhna- ja maitseined ning säilitusained võivad olla allergiate tekitajateks ning ei tule mingil juhul sulle või sinu lapsele kasuks. Isegi kui allergilist rektsiooni ei teki, on keemilised lisaained kehale koormavad ja enamus isegi kahjulikud. Vali alati looduslike lisanditega tooted!

3. Üldjuhul kehtib reegel: mida lühem koostisosade nimekiri, seda puhtam toode. Kui koostisosade loetelu on nii pikk, et see on trükiruumi puudusel mikroskoopiliseks kahandatud ja seetõttu lugematu, siis jäta see jäätis parem ostmata.

4. Tavapärasele koore- ja piimajäätisele on heaks alternatiiviks ka taimsetest piimadest valmistatud jäätised, smuutijäätised ja mahlapulgad. Viimastes kipub muidugi rohkem värvaineid olema, kuna jäätise värv “peab” olema ahvatlev. Smuuti- ja mahlajäätist on ka kodus ise suhteliselt kerge valmistada ja koostise pärast ei pea siis muret tundma.

Sa ei pea jäätisest loobuma – tee lihtsalt paremaid valikuid! Üsna pea märkad, et enamus jäätiseid on talumatult magusad ja tunned, et keha on juba uuel lainel. Tervislikumal.