Blogi

TERVENDAV KONTRASTDUŠŠ

TERVENDAV KONTRASTDUŠŠ

Enamusel meist võib ainuüksi mõte külmast veest judinad kehale tuua. Siiski on tegemist väga nauditava protseduuriga (vähemalt peale mõningast harjutamist), mis paneb keha mõnust surisema ja annab värskendava alguse ka hallimale päevale. Nahk on meie suurim organ ja nahka mõjutades saame mõjutada kogu organismi. Kuigi 80% verest voolab väiksemates veresoontes – kapillaarides, voolab veri seal palju aeglasemalt kui suurtes veresoontes. Kontrastdušš aktiveerib kapillaarset vereringet ning ergutab seeeläbi paljusid elutähtsaid protsesse.

Regulaarne (igapäevane) kontrastdušš :

-puhastab ja elustab vereringesüsteemi

-elavdab väheliikuvaid organismi piirkondi

-aktiveerib kõik bioloogilised protsessid

-tugevdab närvisüsteemi

-parandab ainevahetust

-puhastab ja noorendab intensiivselt kogu organismi

-normaliseerib keha elektrilaengu

-tõstab energeetilist taset

-tugevdab südant

Kontrastdušš on üks lihtsaimaid ja efektiivsemaid tervistavaid protseduure, mis seisneb kuuma ja külma vee vahelduvas kasutamises. Keha kõige suurem organ – nahk, saab vahetult mõjutatud kord kuuma, kord külma vee poolt.

Mis siis täpsemalt toimub?

Kõigepealt laiendab kuum vesi pindmisi veresooni ning neisse voolab umbes 40 % rohkem verd. Seejärel külm vesi ahendab veresooni ja paiskab suuremal hulgal verd organitesse. Selle tulemusel saavad organid rohkem hapnikku ning toitaineid ning tervenemisprotsessid võimenduvad. Lisaks tekib kuuma keha külma veega ülevalamisel tohutu hulk vabu elektrone, mis tõstavad energiataseme hetkega lakke. Need elektronid neutraliseerivad omakorda vabu radikaale, mis aeglustab vananemisprotsesse. Järsk temperatuuritõus hävitab ka viirusi.

Kuidas kontrastdušši võtta?

Alustada võiks vähem äärmuslikest temperatuuridest ja vähehaaval tõsta kuuma vee termperatuuri ning langetada külma vee oma. Kõigepealt aja ennast sooja vee all mõnusalt kuumaks ja tõsta vaikselt temperatuuri, seni kuni tunned ennast täielikult ülessoojenenuna. Tunneta seda kuumust endas ja kujutle, kui mõnus oleks sukelduda jahedasse sillerdavasse järve. See mõte muutub järjest ahvatlevamaks ning õigel hetkel vaheta kuum vesi külma vee vastu. Esimestel päevadel võib vesi olla kergelt jahe, kuid hakka seda vähehaaval külmemaks muutma. Lõppeesmärk on nautida nii külma vett kui torust tuleb. Pea külma vee all vastu umbes pool minutit kuni minut ja vaheta siis taas vesi kuuma vastu. Soojenda ennast üles ja naudi taas karastavat külmust. Nii tee läbi kolm kuuma-külma seanssi. Külma vee all olles kujutle, kuidas see värske ja puhas vesi uhub sinu kehast välja kõik ebavajaliku ning täidab sind uue energiaga.

Kui sul hakkab peale protseduuri külm, siis olid külma vee all liiga pikalt või ei olnud vesi piisavalt külm. Jälgi oma enesetunnet – eesmärk ei ole ennast ära külmetada. Peale protseduuri hõõru ennast karedama rätikuga. Pole vist vaja mainida, et eriti mõnus on ennast külma veega üle valada peale sauna. Samuti võib talvel nautida kuumale saunale kontrastiks lühiajalist lumes püherdamist.

Meie keha naudib selliseid kontraste ning virgub uuele ja tervemale elule.